vrijdag 26 april 2019

HERBRUIKBARE WASBARE MAKE-UP REMOVERS!

Om de afvalberg een beetje te verminderen en ons zero-waste huishouden zoveel mogelijk na te streven, gebruik ik al een tijdje zelfgemaakte herbruikbare & wasbare make-up removers. 
Ze staan in een oude weckpot in de badkamer en de vuile removers steek ik in een klein waszakje en gaan mee met de handdoeken de wasmachine in.

DIY

Je hoeft niet eens een krak in naaien te zijn om deze te maken en veel materiaal heb je niet nodig voor een 15-tal stuks!

Materiaal
* Badstof, een oude handdoek kan hiervoor zeker dienst doen, om een ruwere kant te hebben om je gezicht proper te maken met lotion.
* Flanel of elk dikker zacht stofje ( of een oud flanellen houtshakkershemd of onderlaken) kan je hiervoor gebruiken, om je ogen te ontschminken.


* Knip enkele stroken van elke stof. Afmeting is afhankelijk wat je zelf handig vindt. Ik gebruik 8 cm/ 8cm voor de schijfjes.


* Naai de 2 stofjes aan elkaar vast met een overlock-machine of overlock of zigzagsteek om rafels te voorkomen.


* Knip nu de repel in vierkantjes van 8 cm / 8 cm 


* Naai nu de zijkantjes ook nog even toe met de overlock-machine of overlocksteek en je wasbare make-up removers zijn klaar.

Ik geef toe, ik ben soms een luie naaister en maak het me gemakkelijk waar kan.
Je kan ze natuurlijk ook met een gewone rechte steek maken en dan binnenstebuiten keren door het keergat en kort op de rand overnaaien, zoals ik gedaan heb met de wasbare snoetenpoetsers.


Mocht je zelf niet zo handig zijn, wil ik je er gerust leren maken of je kan er bij me kopen ! 
( de winst gaat naar Expeditie Natuurpunt voor een nieuw natuurgebied hier in Edegem! )



Geen opmerkingen:

Een reactie posten