woensdag 20 mei 2020

HUT




Jerome las onlangs het boek "De waanzinnige boomhut van 117 verdiepingen". Zijn besluit lag meteen vast, er moest en zou een hut worden gebouwd. De lock-down was enkele dagen van kracht en heb ik mee de mouwen opgestroopt en er ons groot pandemie-project van gemaakt.


Als basis hebben we het onderstel van onze oude trampoline gebruikt. Dat ding stond een beetje weg te roesten in het bos en verdiende een beter einde.


Meten is weten!

  
Een stevig fundament is onontbeerlijk.



Met vereende krachten (op veilige afstand).


Geen hut zonder geheim ontsnappingsluik...






 Na één week was de vloer een feit, ongeveer 50% van de tijd ging naar het demonteren van paletten en bijna evenveel tijd om te meten en te rekenen. De rest was kinderspel, letterlijk.




 Een platte ronde deur in een gebogen wand plaatsen, ging ook gepaard met een dosis denkwerk, maar je bent een nerd voor een reden.














Artistieke lichtinval is inbegrepen in de prijs.





En relax!




Aangepast meubilair kon niet uitblijven. Die lock-down bleef maar duren.






Een hut is ook niks zonder een aangepast tuintje, met dank aan Pettson en Findus voor de inspiratie.


Een kapotte stoel kan heel goed dienen als raam.






10 opmerkingen:

  1. Wauw!! Hier is het gebleven bij een kamp van gesjorde bamboe. Als ze dit gaan zien... Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook ooit begonnen met een paar planken en een eind touw.

      Verwijderen
  2. Kristel Jappens20 mei 2020 om 11:43

    Klein vraagje: hoe bevestig je het houten platform aan het metalen frame. Of is dat een kwestie van zwaartekracht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een kwestie van zwaartekracht. De wand dient als rand die als een deksel over de metalen ring past.

      Verwijderen
  3. Wauw ,chapeau!....maar vraagje: is het dak waterdicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Merci! Het dak is inderdaad waterdicht! Er is een wit zeil overgetrokken waardoor het licht nog binnen kan en het water buitenblijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Well done!
    Dit is een prachtig staaltje werk van jullie beiden.
    Doet me denken aan de vele boomhutten en clubhuizen die ik heb gemaakt tijdens mijn jeugd.
    Take care!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Merci, ik heb de hut gebouwd die ik als kind had gewild. Boys...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nostalgie! Deed me denken aan de hut die ik ooit had. Met een echt groendak; Echt waar. En ook gemaakt van paletten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een groendak... Daar had ik niet eens aan gedacht, heb je nog foto's van die hut want die wil ik wel eens zien.

      Verwijderen