maandag 10 april 2017

JEANSROKJE



Mijn kleine meid wordt veel te snel groot, voor ik het besef loopt ze op mijn rode hakken de deur uit!
De rokjes en jurkjes worden aan een razend tempo te klein. Vandaar dat ik naar leuke en vooral snelle oplossingen zoek om er nieuwe te maken. 
Sinds we onze blog gestart zijn, krijg ik massaal van vrienden stofjes, oude kledij, sjaals... ( waar ik zeer dankbaar voor ben). Mijn stapel oude jeansbroeken en rokken is daardoor flink gegroeid, genoeg keuze dus om er leuke projecten van te maken. 


Deze jeansrok stond een beetje vreemd bij mij en voor Renée was hij natuurlijk nog veel te groot. Ik nam Renée haar maten en zette de schaar in de rok. De achterkant werd ingenomen, de onderkant stevig ingekort, nieuwe groene knopen werden erop genaaid en binnen het uur had de juffrouw weer een nieuwe stoere rok erbij.  






Met de overschot die ik er had afgeknipt, maakte ik gigantische zakken en naaide ze aan beide kanten erop. Als ze nu het bos ingaat, kan ze alles wat ze op haar zoektochten tegenkomt erin steken! 
  




 * Het shirtje is trouwens gemaakt met een fantastisch patroon van Compagnie-M "The Julia Sweater". 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten